Dokumenty Finansowe, Regulaminy i Status Fundacji
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119/1 z 04.05.2016 r.), dalej jako „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fundacja Odzyskaj Zdrowie z siedzibą w Lublinie 20-153 ul.Konrada Bielskiego 1
2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych; kontakt do IOD:
biuro@fundacja-odzyskaj-zdrowie.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia korespondencji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, tj. odrębnej zgody wynikającej z zainicjowania kontaktu z Administratorem; w przypadku ewentualnych sporów Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń bądź obrony praw Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, co stanowi tzw. prawnie uzasadniony interes, którym jest dochodzenie roszczeń i obrona praw Administratora;
4) odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów prawa, upoważnieni pracownicy/współpracownicy Administratora, dostawcy usług technicznych i organizacyjnych;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia korespondencji bądź do momentu wcześniejszego odwołania zgody; dane przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach sądowych) będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń, wynikający z przepisów kodeksu cywilnego;
7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji wyżej wskazanego celu;
10) wobec Pani/Pana nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez udziału człowieka), w tym Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu.
Ochrona prywatności i zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych stanowi dla Fundacji Odzyskaj Zdrowie najwyższy priorytet. Fundacja podejmuje odpowiednie działania, które mają na celu zapewnienie ochrony danych osobowych osób, z którymi współpracujemy lub których dane w inny sposób wykorzystujemy. W tej Polityce określamy w jaki sposób zbieramy, wykorzystujemy, przechowujemy oraz w inny sposób przetwarzamy dane osobowe. Polityka określa również prawa osób, których dane Fundacja przetwarza oraz zasady, na jakich te prawa można wykonywać. Polityka przetwarzania danych osobowych ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których Fundacja przetwarza dane osobowe. Prosimy o dokładne zapoznanie się z tym dokumentem. Fundacja może zmieniać tę Politykę w odpowiedzi na zmiany zachodzące w jej działalności, jak również z uwagi na konieczność dostosowywania prowadzonych operacji do najnowszych wymagań technologicznych z zakresu bezpieczeństwa oraz w związku ze zmianą przepisów prawa. O zmianach w Polityce Fundacja będzie informować z wyprzedzeniem.
Fundacja opracowała Politykę stosując zasady wynikające z ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Kto odpowiada za przetwarzanie danych osobowych?
Za przetwarzanie danych osobowych odpowiada Fundacja Odzyskaj Zdrowie z siedzibą w Lublinie 20-153 ul.Konrada Bielskiego 1.
Fundacja jest administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO.
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Fundacji pod adresem biuro@fundacja-odzyskaj-zdrowie.pl
Jak Fundacja chroni dane osobowe?
Zapewniamy odpowiednie zabezpieczenia techniczne, fizyczne, elektroniczne i administracyjne w celu ochrony danych osobowych przed nieuprawnionym dostępem. Przestrzegamy ogólnie przyjętych standardów, aby chronić przekazywane nam dane osobowe, zarówno podczas transmisji, jak i po ich otrzymaniu. Niestety, przekazywanie informacji przez Internet (w tym pocztą elektroniczną) nie jest całkowicie bezpieczne. Chociaż dołożymy wszelkich starań, aby chronić dane osobowe, nie możemy zagwarantować bezpieczeństwa danych przesyłanych do nas – każda transmisja odbywa się na własne ryzyko wysyłającego dane. Po otrzymaniu informacji stanowiących dane osobowe, zastosujemy odpowiednie procedury i zasady bezpieczeństwa, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do tych danych.
Jakie prawa przysługują osobom w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych przez Fundację?
Osobom, których dane osobowe przetwarza Fundacja przysługują następujące prawa wynikające z przepisów RODO:
Każda osoba ma prawo do otrzymania informacji odnośnie przetwarzania danych osobowych (w szczególności informacji w jakim celu, jakie dane i przez kogo są przetwarzane oraz komu zostały udostępnione itp.).
Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do Fundacji odnośnie przetwarzania danych oraz może wnieść skargę do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, Warszawa, (https://uodo.gov.pl/).
Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać kopię danych, które przetwarzamy.
Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo żądać usunięcia danych osobowych (jeżeli uważa, że Fundacja nie prawa ich przetwarzać) lub wnieść sprzeciw odnośnie ich przetwarzania.
Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo wnieść wniosek o ograniczenie przetwarzania danych osobowych.
Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo żądać sprostowania lub poprawiania danych osobowych.
Macie Państwo prawo do przenoszenia danych osobowych.
W celu wykonania swoich praw możecie Państwo skontaktować się z Fundacją bezpośrednio. Każde żądanie dostępu do danych powinno być wystosowane pisemnie lub pocztą elektroniczną. W przypadku, gdy pojawią się wątpliwości odnośnie tożsamości osoby składającej żądanie, Fundacja będzie prosić o uzupełnienia żądania, w szczególności o niezbędne dane identyfikacyjne.
Fundacja będzie starać się odpowiadać na każde żądanie w terminie 1 miesiąca. Jednak w przypadkach bardziej skomplikowanych lub w razie wielu zapytań złożonych w tym samym czasie, Fundacja może przedłużyć termin odpowiedzi, o czym poinformujemy.
Staramy się, aby informacje, które przetwarzamy, były poprawne i aktualne. Dlatego w przypadku zmian Państwa danych, prosimy o poinformowanie o tym Fundacji, aby możliwe było uaktualnienie przetwarzanych danych. Zaktualizujemy dane, które są niepoprawne lub nieaktualne.
Informacje dla osób, które biorą udział w organizowanych przez Fundację wydarzeniach: debatach, konferencjach, seminariach, spotkaniach, warsztatach i szkoleniach
W przypadku, gdy bierzecie Państwo udział w konferencjach, debatach, warsztatach, szkoleniach lub innych spotkaniach organizowanych przez Fundację, Fundacja przetwarza Państwa dane osobowe dla celów realizacji takiego wydarzenia. Dane osobowe, jakie zbieramy obejmują:
imię i nazwisko,
adres korespondencyjny,
adres email,
numer telefonu,
nazwę reprezentowanej instytucji.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO, czyli realizacja umowy i nasz prawnie usprawiedliwiony interes.
informacje dodatkowe
Czy Fundacja może przekazywać dane osobowe innym podmiotom?
Fundacja co do zasady nie przekazuje danych osobowych innym podmiotom. Jednak w niektórych sytuacjach przekazanie danych osobowych może być konieczne lub niezbędne dla osiągnięcia celów przetwarzania.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119/1 z 04.05.2016 r.), dalej jako „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fundacja Odzyskaj Zdrowie z siedzibą w Lublinie 20-153 ul.Konrada Bielskiego 1
2) Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych; kontakt do IOD: biuro@fundacja-odzyskaj-zdrowie.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych i dokumentacji podatkowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz w związku z art. 26 ust. 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych; Pani/Pana dane osobowe mogą być również przetwarzane w celach kontaktowych z Administratorem, na postawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. odrębnej zgody;
4) Administrator przetwarza następujące kategorie Pani/Pana danych osobowych: imię i nazwisko, dane adresowe, numer rachunku bankowego, inne dane zawarte w tytule wpłaty; Pani/Pana dane osobowe zostały przekazane Administratorowi przez banki, z którymi Administrator zawarł umowy na świadczenie usług bankowych; pozostałe dane osobowe (m.in. adres email, telefon) przetwarzane będą na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana odrębnie dobrowolnej zgody;
5) odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów prawa, upoważnieni pracownicy/współpracownicy Administratora, dostawcy usług technicznych i organizacyjnych;
6) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej;
7) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przechowywania dokumentacji księgowej i podatkowej wynikający z przepisów prawa, a w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody – do momentu jej odwołania;
8) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
9) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
10) podanie danych osobowych objętych treścią odrębnej zgody jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji wyżej wskazanego celu;
11) wobec Pani/Pana nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez udziału człowieka), w tym Pani/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu.
STATUT FUNDACJI „Fundacja Odzyskaj Zdrowie”
Tekst jednolity statutu sporządzony przez Fundatorów
Rozdział I. Postanowienia ogólne.
§2
- Fundacja działa na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984r. o fundacjach, innych obowiązujących przepisów prawa oraz postanowień niniejszego statutu.
- Fundacja działa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Fundacja posługuje się pieczęcią z nazwą fundacji.
- Fundacja może używać wyróżniającego ją znaku graficznego.
- 3
Czas trwania fundacji jest nieoznaczony.
- 4
Siedzibą Fundacji jest miejscowość Lublin
- 5
Nadzór nad Fundacją sprawuje Minister Rodziny i Polityki Społecznej – Departament Pomocy i Integracji Społecznej.
- 6
Fundacja może być współpracownikiem, lub partnerem samorządów, fundacji, organizacji pożytku publicznego lub realizujących podobne zadania i cele.
- 7
- Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
- Dla efektywnego realizowania swoich celów, Fundacja może tworzyć oddziały w kraju i za granicą.
Rozdział II. Cele statutowe, środki i zasady działania fundacji.
§8
- Celem Fundacji jest ochrona zdrowia społeczeństwa polskiego, promocja zdrowego trybu życia i sportu oraz profilaktyka chorób, a także niesienie pomocy społecznej poprzez działalność na rzecz i w zakresie:
- a) Pomoc społeczna wspierająca osoby i rodziny w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwienia im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka w szczególności z powodu:
- ubóstwa,
- sieroctwa,
- bezdomności,
- bezrobocia,
- niepełnosprawności,
- długotrwałej lub ciężkiej choroby,
- przemocy w rodzinie,
- potrzeby ochrony ofiar handlu ludźmi,
- potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności,
- bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych,
- trudności w integracji osób, które otrzymały w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą,
- trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego,
- alkoholizmu lub narkomanii,
- zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej,
- klęski żywiołowej lub ekologicznej.
- b) Wspierania merytoryczne i finansowe podmiotów realizujących cele statutowe Fundacji
- c) Organizacja szkoleń, sympozjów, zjazdów, tworzenie jednostek terenowych, których zadaniem jest praca socjalna świadczona na rzecz poprawy funkcjonowania osób i rodzin w ich środowisku społecznym, skierowanej w szczególności do:
- osób i rodzin w celu rozwinięcia lub wzmocnienia ich aktywności i samodzielności życiowej;
- społeczności lokalnej w celu zapewnienia współpracy i koordynacji działań instytucji i organizacji istotnych dla zaspokajania potrzeb członków społeczności.
§9
- Formy realizacji celów statutowych:
- a) Współpraca z samorządami i instytucjami zajmującymi się ochroną i opieką nad zabytkami.
- b) Inicjowanie współpracy i współpracę z organizacjami pozarządowymi, oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
- c) Gromadzenie środków finansowych oraz innych zasobów materialnych przeznaczonych na cele statutowe.
- d) Inicjowanie, organizowanie, prowadzenie, konkursów na dotacje w celu wspierania finansowego i merytorycznego programów i projektów prowadzonych przez fundację w ramach realizacji celów statutowych.
- e) Inicjowanie i prowadzenie robót budowlanych, oraz innych przedsięwzięć mających na celu zabezpieczanie, konserwację, renowację, remonty, rewitalizację i adaptację obiektów przeznaczonych na miejsca działania fundacji i miejsc pomocy.
- f) Inicjowanie, wykonywanie, gromadzenie i udostępnianie badań naukowych na temat różnych społeczności lokalnych ich problemów i dróg wyjścia. W tym mieści się także tworzenie i inicjowanie programów kierowanych do ludzi deklarujących udział w programach zmiany i poprawy własnych warunków egzystencji i zdrowia.
- g) Inicjowanie, uczestniczenie i prowadzenie we wszelkich formach innych działań edukacyjnych i promujących programy zdrowego trybu życia, sportu oraz profilaktyki chorób.
- h) Finansowanie operacji zabiegów i badań medycznych, terapii konsultacji
specjalistycznych, rehabilitacji, zakupu sprzętu rehabilitacyjnego i lekarstw.
- i) Finansowanie profilaktyki zdrowotnej, aktywnego wypoczynku, imprez rekreacyjnych
i sportowych, propagowanie zdrowego stylu życia. - j) Dofinansowywanie zakupu sprzętu medycznego działalności placówek opieki zdrowotnej i naukowych badań medycznych.
- k) Organizowanie i udzielanie doraźnej pomocy finansowej i rzeczowej dla osób chorych oraz osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
- l) Finansowanie kształcenia oraz udzielenie pomocy osobom podnoszącym lub zmieniającym kwalifikacje zawodowe.
- m) Udzielanie finansowego i materialnego wsparcia osobom, instytucjom, zakładom opieki zdrowotnej i organizacjom prowadzącym działalność zbieżną z celami Fundacji,
- n) Inicjowanie i koordynowanie działań profilaktyczno-leczniczych świadczonych przez specjalistyczne placówki służby zdrowia, zakłady medyczne, instytuty oraz uczelnie medyczne,
- o) Udzielanie osobom potrzebującym pomocy finansowej i materialnej w postaci pożyczek, zapomóg bezzwrotnych i świadczeń rzeczowych,
- p) Rozdawnictwo leków i suplementów otrzymanych w formie darowizn.
Rozdział III. Organy fundacji.
§10
- Organami fundacji są:
- a) Zgromadzenie Fundatorów,
- b) Zarząd Fundacji.
- 11
- Zgromadzenie Fundatorów tworzą Fundatorzy.
- W imieniu Fundatorów działają osoby uprawnione do ich reprezentacji zgodnie z właściwymi przepisami.
- W Zgromadzeniu Fundatorów uczestniczy tylko jedna osoba reprezentująca Fundatora, posiadająca pełnomocnictwo osób określonych w ust 2.
- Każdy Fundator ma na Zgromadzeniu Fundatorów tylko jeden głos.
- Prawo udziału w Zgromadzeniu Fundatorów rozciąga się na następców prawnych Fundatorów przy czym potwierdzenie przystąpienia do organu następuje na podstawie złożonego oświadczenia w formie pisemnej.
- Fundator nie ma znaczenia dla istnienia Fundacji.
- 12
- Do zadań Zgromadzenia Fundatorów należy:
- zmiana statutu Fundacji,
- podjęcie uchwały o likwidacji Fundacji,
- powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji w tym Prezesa Zarządu,
- uchwalanie zaleceń co do kierunków działalności Zarządu Fundacji.
- Rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu.
- 13
- Zgromadzenie Fundatorów zbiera się co najmniej jeden raz w roku i działa według uchwalonego przez siebie regulaminu.
- Posiedzenia Zgromadzenia Fundatorów zwołuje Zarząd Fundacji z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zgromadzenia a w przypadku liczby Zgromadzenia Fundatorów większej niż 2 na wniosek co najmniej dwóch członków.
- Uchwały Zgromadzenia podejmowane są przy obecności co najmniej 50 % składu członków.
- Jeżeli Zgromadzenie nie jest zdolne do podejmowania uchwał z powodu braku quorum to można zwołać drugie posiedzenie Zgromadzenia mające ten sam porządek obrad. W drugim terminie Zgromadzenie może podejmować uchwały bez względu na liczbę uczestników.
- Uchwały Zgromadzenia zapadają zwykłą większością głosów oddanych o ile statut nie stanowi inaczej.
- Uchwały Zgromadzenia zapadają jednomyślnie w sprawach dotyczących:
- zmiany statutu Fundacji,
- likwidacji Fundacji,
- odwołania Prezesa Zarządu;
- Posiedzenie Zgromadzenia Fundatorów prowadzi wybrany przez nie przewodniczący. Do czasu wyboru przewodniczącego posiedzeniem Zgromadzenia kieruje Prezes Zarządu lub członek Zarządu Fundacji
§14
- Zarząd Fundacji może być jedno, dwuosobowy lub trzyosobowy.
- W przypadku zarządu jednoosobowego jedyny Członek Zarządu pełni funkcję Prezesa Zarządu.
- W przypadku Zarządu wieloosobowego, uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów głos Prezesa Zarządu jest decydujący.
- Zarząd Fundacji powoływany jest przez Zgromadzenie Fundatorów w głosowaniu tajnym zwykłą większością głosów oddanych z zachowaniem warunków §13.
- Pierwszy jednoosobowy Zarząd powołują Fundatorzy.
- Prezes Zarządu Fundacji wybierany jest w pierwszej kolejności z grona Fundatorów i ich następców prawnych w linii prostej.
- Jeżeli do Zarządu zostanie powołany jeden z Fundatorów, kompetencje Fundatora w Zgromadzeniu Fundatorów w tym czasie wykonuje wyłącznie Fundator nie będący członkiem Zarządu.
- Członek Zarządu może pochodzić z konkursu zewnętrznego zorganizowanego przez Prezesa Zarządu.
- Członków Zarządu powołuje się na czas nieokreślony.
- Uprawnionym do reprezentacji Fundacji w tym do składania w jej imieniu oświadczeń woli jest jednoosobowo Prezes Zarządu.
- Na dokonanie czynności z zakresu zbywania lub obciążania należących do Fundacji nieruchomości wymagana jest zgoda Zgromadzenia Fundatorów.
- Członek Zarządu jest odpowiedzialny jedynie za działania Biura Zarządu oraz koordynowanie i nadzorowanie działalności Biur Fundacji, oddziałów, sieci sklepów socjalnych i hurtowych.
- W przypadku braku wyraźnego postanowienia statutowego domniemywa się, że Zarządowi Fundacji przysługuje kompetencja do podjęcia decyzji dotyczącej Fundacji.
- Do kompetencji Zarządu Fundacji należy w szczególności:
- wytyczanie kierunków działań Fundacji i zatwierdzanie jej rocznego planu finansowego a także wieloletnich planów finansowych Fundacji,
- realizacja celów, zadań statutowych i uchwał Zgromadzenia Fundatorów,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
- sporządzanie sprawozdań z działalności Fundacji,
- uchwalanie założeń programowych Fundacji,
- ustalanie wynagrodzenia pracowników Fundacji,
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- zmiany statutu w przypadku niemożności zebrania się Zgromadzenia Fundatorów,
- Kierowanie działalnością gospodarczą Fundacji,
- ogłaszanie konkursów których zakres mieści się w działalności statutowej Fundacji
- decydowanie o nabywaniu i zbywaniu ruchomości i nieruchomości,
- Posiedzenia zarządu zwoływane są w zależności od potrzeb.
- Zarząd Fundacji może wypełniać swoje obowiązki społecznie, może otrzymywać za nie wynagrodzenie na zasadach określonych stosowną uchwałą Zgromadzenia Fundatorów, otrzymywać zwroty uzasadnionych kosztów poniesionych w ramach działania w interesie fundacji.
- 15
- Członkostwo w Zarządzie Fundacji wygasa na skutek śmierci, zrzeczenia się członkostwa lub odwołania.
- Zgromadzenie Fundatorów może odwołać Członka Zarządu w każdym czasie.
- 16
- Likwidatora Fundacji wyznacza Zgromadzenie Fundatorów lub Członek Zarządu w przypadku braku następców prawnych Fundatorów. Do obowiązków likwidatora należy w szczególności:
- zgłoszenie wniosku do sądu rejestrowego o wpisanie otwarcia likwidacji,
- wezwanie wierzycieli Fundacji w trybie ogłoszeń prasowych do zgłoszenia swych wierzytelności w ciągu 3 miesięcy od daty ogłoszenia,
- sporządzenie bilansu otwarcia likwidacji oraz listy wierzycieli,
- sporządzenie planu finansowego likwidacji i planu zaspokojenia zobowiązań,
- ściągnięcie wierzytelności. wypełnienie zobowiązań oraz spieniężenie majątku Fundacji.
- przekazanie wskazanym podmiotom środków majątkowych pozostałych po zaspokojeniu wierzycieli,
- zgłoszenie ukończenia likwidacji do sądu rejestrowego wraz z wnioskiem o wykreślenie Fundacji z rejestru,
- przekazanie dokumentów Fundacji do archiwum państwowego.
Rozdział IV. Majątek fundacji i działalność gospodarcza. Gospodarowanie majątkiem.
§17
- Majątek Fundacji stanowi wkład Fundatorów w wysokości 3000 zł jak również środki finansowe, nieruchomości i ruchomości nabyte przez Fundację w toku jej działania.
2. Dochody Fundacji mają charakter pieniężny lub rzeczowy i mogą być nimi w szczególności: - a) Dotacje od osób prawnych i fizycznych, darowizny,
- b) Dotacje i granty z zewnętrznych funduszy, w tym: Regionalnych Programów Operacyjnych, Funduszy zagranicznych krajów niebędących członkami Unii Europejskiej, dotacje ze środków publicznych, rządowych i samorządowych.
- c) Dochody z majątku ruchomego i nieruchomego, praw autorskich i majątkowych,
- d) Sponsoring, dochody z reklam
- e) Dochody z aukcji,
- f) Odsetki od lokat bankowych,
- 18
Fundacja może zaciągać zobowiązania finansowe, oraz pozyskiwać środki pieniężne w postaci kredytów bankowych na realizację celów statutowych.
- 19
Fundacja nie może lokować aktywów w fundusze inwestycyjne, ryzykowne instrumenty finansowe i pochodne. Dopuszcza się lokowanie środków zgromadzonych na rachunku bankowym wyłącznie na lokaty bankowe.
- 20
Fundacja nie może udzielać pożyczek, ani kredytów. Fundacja może przekazywać środki finansowe w postaci grantów i dotacji właścicielom obiektów w których jest prowadzona działalność Fundacji. Przekazanie środków musi być poprzedzone ogłoszeniem konkursu na składanie wniosków, wraz z uzasadnieniem o przyznanie grantu lub dotacji. Zasady punktowania wniosków określa się na etapie przed ogłoszeniem konkursu stosowną uchwałą, a po zakończeniu robót budowlanych otrzymane przez właściciela obiektu środki muszą być rozliczone z fundacją w nieprzekraczalnym terminie 6 miesięcy od zakończenia robót.
§21
- Fundacja może prowadzić działalność samodzielnie jak i przy współdziałaniu z innymi podmiotami w kraju i za granicą dla osiągnięcia jej celów.
- Fundacja może współpracować z samorządami w realizacji celów wynikających z celów statutowych fundacji.
- Fundacja może brać udział w przetargach publicznych na dostawę towarów i usług dla podmiotów publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579) z późn. zmianami. Dochody uzyskane z dostawy towarów lub usług w wyniku przetargu, przekazywane są do majątku Fundacji i przeznaczane na cele statutowe.
- 22
- Fundacja może zbywać majątek w postaci nieruchomości nieodpłatnie, lub po cenie niższej niż rynkowa na rzecz samorządów terytorialnych.
- Fundacja może wynajmować, lub dzierżawić majątek nieruchomy nieodpłatnie, lub po cenie niższej niż rynkowa samorządom terytorialnym, lub organizacjom pożytku publicznego Ponadto te same czynności może wykonywać Fundacje na rzecz osób i firm realizujących cele zgodne z celami statutowymi fundacji,
- Fundacja może wynajmować, lub dzierżawić majątek nieruchomy na wolnym rynku, po cenie rynkowej na rzecz osób fizycznych lub prawnych.
- Zbycie, wynajem lub dzierżawę majątku na rzecz podmiotów wymienionych w §16. Pkt. 1.-3. musi poprzedzić wniosek zainteresowanej strony, w którym jednoznacznie określony zostanie program funkcjonalny dla obiektu, szkolenia bądź edukacji. Program funkcjonalny musi zapewniać użytkowanie obiektu zgodnie z przeznaczeniem i nie może powodować dewastacji obiektu.
- 23
Fundacja nie może przekazywać majątku nieruchomego na własność, w żadnej możliwej formie, na rzecz członków Zarządu Fundacji, ich rodzinie i krewnym, oraz pracownikom fundacji, ich rodzinie i krewnym.
§24
Wynagrodzenie Członków Zarządu Fundacji i pracowników, może pochodzić wyłącznie z majątku Fundacji.
§25
- Dochody z dotacji i grantów z zewnętrznych funduszy, w tym: Regionalnych Programów Operacyjnych, Funduszy zagranicznych krajów niebędących członkami Unii Europejskiej, dotacje ze środków publicznych, rządowych lub samorządowych mogą być przeznaczone wyłącznie na realizację konkretnego projektu, którego dotyczy dotacja, lub grant.
- Dochody ze zbycia, wynajmu, lub dzierżawy majątku nieruchomego, przekazywane są w formie aktywów na konto Fundacji i stanowią majątek Fundacji, służący realizacji celów statutowych, prowadzonych projektów, rozwój Fundacji, oraz koszt działalności Fundacji.
Rozdział V. Postanowienia końcowe.
§26
- Statut sporządzono i podpisano w 5-ciu jednobrzmiących egzemplarzach.
- W sprawach nie unormowanych w treści Statutu mają zastosowanie postanowienia Ustawy z dnia 06 kwietnia 1984r o fundacjach oraz inne obowiązujące przepisy prawa, dotyczące działalności fundacji.
- Fundacja ulega likwidacji w przypadku wyczerpania się środków finansowych i pozostałego majątku Fundacji,
- Majątek pozostały po likwidacji przeznacza się na realizację celów statutowych Fundacji, w szczególności poprzez przekazanie go instytucjom, których działalność odpowiada temu celowi Fundacji.
- Dla efektywnego realizowania celu Fundacja może połączyć się z inną fundacją, której cele statutowe nie pozostają w sprzeczności z celem Fundacji.